Reportáž z cesty na tajnú dovolenku

Moja dovolenka práve začala 🙂

23.8. – 4:00 – Vyrážam z Nitry

Vzdialenost do cieľa: 8540km

Čas do cieľa (s nevyhnutnými prestávkami): 36,5h

Dopravné prostriedky: auto, 2 lietadlá, metro, 3 autobusy, taxík a asi 2km peši.

8:50 Letisko Budapešť

Z tohto letiska odlietam naozaj tak raz za sto rokov a asi to tak aj zostane. Musel som absolvovať celkom nepríjemnú osobnú prehliadku ktorá trvala takmer 20 minút. Toto sa mi vo Viedni nikdy nestalo.

11:00 Letisko Mníchov

– práve som dorazil k bráne svojho ďalšieho letu. Tento bude ale podstatne dlhší takže ďalšie informácie nečakajte skôr ako o 11 hodín 😉

Super večera a MEGA pohodlné miesto na sedenie.

23:00 (17:00) USA, Severná Karolína, Charlotte

– po jedenástich hodinách strávených vo vzduchu som sa ocitol v tomto krásnom meste:

Fajnová večera v mexickej reštaurácii

24.8. – 1:15 (US) Charlotte Greyhound Station

– ešte tak hodinu vydržať na tejto autobusovej stanici a potom ma čaká 2,5 hodinová cesta busom do ďalšieho amerického štátu

Po noci strávenej na stanici sledovaním všetkých možných amerických súťažných relácii konečne vyrážame na cestu. Autobus je celkom pohodlný, len škoda, že si pri mňa sadla asi dvestokilová černoška so zadkom veľkým ako zemeguľa 😳 Ale čo už, nejak to snáď prežijem 🤘

5:00 (US) Wytheville, Virginia

Prestupná stanica Greyhound uprostred ničoho. Nasledujúcich 7,5 hodiny strávim zrejme na jedinom otvorenom a bezpečnom mieste široko-ďaleko. Tak som si tu teda objednal aspoň ich zdravé raňajky:

6:30 – začína byť vidieť aspoň hmla a do Mekáča prichádzajú prví “normálni” zákazníci 🙂

9:30 – konečne zmizla hmla a vyšlo slnko

Takto prosím vyzerá v USA malé presso:

– má odhadom tak 2dl a je sladké ako zákusok od Turka. Keď som sa pýtal aké veľké je potom stredne veľké presso ukázali mi pollitrák, a na veľké presso som sa už radšej ani nepýtal 🙄

11:30 – tešil som sa predčasne, autobus má meškanie 3 hodiny, takže tu nakoniec strávim 10,5 hodiny 😕 Ešte stále som však na tom lepšie ako chlapík, čo tu so mnou vystúpil. On mešká 1 celý deň, šéfka na neho do mobilu zjapala lebo dnes neprišiel do práce a ešte si aj na totálku rozbil mobil keď utekal na bus ktorý tu bude stáť ešte asi hodinu 🙄

12:30 – konečne nejaké vzrúšo 😉 K zastávke prišiel s priateľmi značne pripitý mladík a začal sa po nich rozkrikovať a robiť bordel. Do 5 minút tu boli dve autá s policajtmi v civile a hneď za nimi šerif ktorý dal chalanovi fúkať, nasadil mu putá a zobral ho na stanicu. Nepomohli ani prosby jeho priateľky, či kamaráta – tu sa proste s nikým nehrajú na pokuty a dohováračky.

14:30 – po 3 hodinovom meškaní konečne dorazil moj autobus do Roanoke. Šofér si bol zjavne vedomý, že má problém, lebo tak rýchlo som ešte autobusom naozaj nešiel.

Oh, by the way, mám pocit, že stráviť 10,5 hodiny v Mc Donalde to nie je len tak, to by mohol byť pokojne aj nový rekord – čo som vyhral? 😅

15:50 – plánovaný autobus do Blacksburgu som síce nestihol, ale zato sme prišli minútu pred odchodom toho ďalšieho 🙂 A další šofér kaskadér 😁

17:20 – prichádzame do Blacksburgu, univerzitného mesta plného študentov. Vážne som nikdy nevidel väčšiu univerzitu ako VT Tech (Virginská Technick Univerzita) Mám pocit, že jej tu snáď patrí polovica mesta. Nasadám do taxíku na posledných 30 km cesty. Ideme v podstate stále len do kopca, lebo moj cieľ cesta sa nachádza v horách asi vo výške 1200 metrov nad morom. Taxikár je celkom ukecaný – hovorí mi ako sa už roky chystá tam kde idem ja, ale ešte sa mu to vraj nepodarilo – no možno som mu teda pomohol splniť jeho “veľký” sen 😉

18:00 Dorazil som do cieľa 😉

Mountain Lake Lodge – horský hotel v pohorí Blue Ridge Mountains postavený vedľa horského jazera vo výške 1230 metrov nad morom. Samozrejme známy hlavne vďaka filmu Hriešny Tanec ktorý sa tu natáčal v roku 1986.

Viac fotiek a informácií o mojom pobyte v Mt. Lake Lodge a účasti na špeciálnom víkende venovanom filmu Hrišny tanec prinesiem v samostatnom článku po návrate domov. Fotiek je veľa a času žiaľ málo.

26.8. 11.30 – opúšťam toto úžasné miesto s množstvom nezabudnuteľných zážitkov. Spoznal som tu veľa zaujímavých a milých ľudí a som si istý, že budem mať ešte velmi dlho na čo spomínať 🙂

S priateľmi sa cestou z Mountain Lake Lodge chystáme na menšiu túru k nedalekým vodopádom kde sa natáčala scéna ako Johnny učí Baby udržať balanc na pni stromu niekoľko metrov nad vodou. Na toto miesto sa žiaľ asi žiadne pekné spomienky z natáčania neviažu pretože Patrick zo stromu spadol a musel byt prevezený do nemocnice na ošetrenie. Hoci jeho zranenie kolena vyzeralo dosť zle akoby zázrakom nemalo vážnejšie následky a v natáčaní sa mohlo pokračovať.

Miesto je to naozaj krásne, no keďže len pred chvíľou prestalo pršať tak je asi aj rovnako šmiklavé a nebezpečné ako počas natáčania filmu. Priamo pred nami vidíme tím záchranárov ako sa snaží oživovať staršieho muža ktorý zrejme podcenil obtiažnosť tejto 3,2 km dlhej túry. Tento príbeh ale žiaľ už šťastný koniec nemá, po polhodinovej resuscitácii sa totiž srdce tohto človeka navždy zastavilo 😔

Túru sme sa rozhodli predčasne ukončiť. Hoci sme sa až k vodopádom nakoniec nedostali, bolo nám jasné, že ďalej ako my sa s množstvom ťažkej techniky nemohol po tejto trase dostať ani samotný filmový štáb. Presné miesto kde tú scénu točili dnes už nie je možné nájsť, ale je viac než pravdepodobné, že sme ním počas našej prechádzky predsa len prešli.

14:00 – Blacksburg, Virgínia

Lúčim sa mojimi novými priateľmi a prichádzam do miestneho hotela Main Street Inn, ktorý tu má veľmi dobré meno a je známy svojim skvelým pristupom k hosťom. Hneď ako som vstúpil dnu som bol ohromený ako krásne a vkusne je zariadený. Hoci som prišiel o hodinu skor ako som mal, izbu som mal pripravenú do 15tich minút. Teda, slovo “izba” nie celkom vystihuje to prekvapenie, ktoré ma čakalo keď som sa dostal dnu:

Po ubytovaní som sa vybral pozrieť si mesto a dať si dobrý obed v jednej z najstarších a najobľúbenejších reštaurácií v meste. The Cellar Restaurant and 6 Pak Store je otvorený už od roku 1930 a okrem skvelej kuchyne má v ponuke aj takmer 200 druhov pív.

Vyskušal som ich pizzu Chicken Barbeque a musím uznať, že to bola zatiaľ najlepšia pizza akú som kedy jedol.

Po obede som navštívil kino The Lyric Theatre, v ktorom bola v roku 1987 slavnostná premiéra filmu Hriešny tanec, ktorej sa zúčastnil aj režisér a herci.

V Blacksburgu ma asi najviac zaujala miestna univezita zo svojimi nádhernými historickými budovami a rozsiahlym areálom, krorý reálne zaberá viac ako polovicu mesta. Hoci má mesto samotné len 10tis obyvateľov, študentov je tu počas školského roka viac ako 30 tisíc.

27.8. 7:00 – opúšťam svoj fantastický aparmán a odchádzam autobusom do mesta Roanoke, kde sa dozvedám, že moj prvý autobus do Wytheville má meškanie 2,5 hodiny a ďalší spoj do Charlotte bol úplne zrušený. Jediná možnosť ako sa čo najskor dostať do Charlotte je ísť nočným spojom ktorý z Wytheville odchádza o 2:00 v noci, čo ale znamená, že budem musiet v mojom obľubenom Mc Donalde stráviť takmer 12 hodín, čím o dve hodiny prekonám svoj nedávny rekord.

28.8. 2:00 – po 12tich hodinách strávených v Mekáči v mestečku Wytheville konečne odchádzam do mesta Charlotte.